Infantil
Equip de coordinació: Responsable: | Gemma Àlvarez i Planas |
Coordinadora: | Marta Medina Sánchez |
Psicòloga: | Esther Aragón i Gatell |
Aspectes generals:
La nostra escola ofereix el segon cicle d’Educació Infantil, que va dels 3 als 6 anys.
És una etapa amb entitat pròpia, que té com a gran objectiu contribuir en el desenvolupament personal, físic, social i intel lectual de l’infant
COM HO FEM
Fomentem la col laboració amb les famílies, ja que és fonamental treballar plegats per aconseguir educar i ensenyar amb coherència donant així seguretat i estabilitat a l’infant.
Afavorim des del primer dia un clima on els nens i les nenes se senten acollits i segurs, dedicant una atenció especial en el procés d’adaptació a P3
Respectem el procés evolutiu dels infants, donant les eines necessàries per ajudar-los a créixer.
Atenem la diversitat dels nostres alumnes, ja que no tots aprenen de la mateixa manera i al mateix ritme. És per això que ens organitzem fent desdoblaments de classes, suport a l’aula i a la sala de psicomotricitat i quan cal es fa una atenció individual, en grups reduïts o en petits grups d’ajut psicomotriu.
Utilitzem metodologies constructivistes, on l’alumne és el protagonista del seu propi aprenentatge, sota la mirada i l’orientació de la mestra.
Afavorim des del primer dia un clima on els nens i les nenes se senten acollits i segurs, dedicant una atenció especial en el procés d’adaptació a P3
Respectem el procés evolutiu dels infants, donant les eines necessàries per ajudar-los a créixer.
Atenem la diversitat dels nostres alumnes, ja que no tots aprenen de la mateixa manera i al mateix ritme. És per això que ens organitzem fent desdoblaments de classes, suport a l’aula i a la sala de psicomotricitat i quan cal es fa una atenció individual, en grups reduïts o en petits grups d’ajut psicomotriu.
Utilitzem metodologies constructivistes, on l’alumne és el protagonista del seu propi aprenentatge, sota la mirada i l’orientació de la mestra.
PSICOMOTRICITAT
La pràctica psicomotriu ofereix a l ‘infant la possibilitat de fer un procés de maduració psicològica, emocional, motriu i cognitiva, a través de l’expressió corporal, el moviment , la relació i la comunicació amb els altres.
RACONS
A través de la manipulació i de l’experimentació de materials adients i que estan al seu abast, l'alumnat és capaç de pensar, organitzar-se, actuar i reflexionar, interactuant amb els altres.
PROJECTES
Partint dels interessos dels alumnes i amb la col laboració de les famílies, aprenen a fer-se preguntes, a buscar respostes, a organitzar, assimilar i compartir les informacions amb els companys... amb tot plegat els ajudem a ampliar el seu coneixement i a comprendre una mica millor el món que ens envolta.
LLENGUATGES (verbal, matemàtic, plàstic i musical)
Aprofitant situacions reals, habituals i significatives per l'infant es potencia la necessitat d’aprendre els diferents llenguatges.
La lectoescriptura, eina bàsica per comunicar, aprendre i gaudir, s’inicia a infantil.
A partir del seu nom, el dels companys, de l’observació de l’entorn... els nens i les nenes van descobrint i aprenent progressivament a interpretar i utilitzar alhora, el codi escrit.
L'anglès l'iniciem a P3 un cop per setmana, a la sessió de racons. Una mestra de parla anglesa serà a l'aula juntament amb la mestra tutora i realitzarà la seva tasca exclusivament en llengua anglesa.
A P4 i P5 a més d'aquesta sessió, s'hi afegeix una hora més on amb jocs, cançons, contes i petites converses els alumnes van integrant la llengua anglesa.
La lectoescriptura, eina bàsica per comunicar, aprendre i gaudir, s’inicia a infantil.
A partir del seu nom, el dels companys, de l’observació de l’entorn... els nens i les nenes van descobrint i aprenent progressivament a interpretar i utilitzar alhora, el codi escrit.
L'anglès l'iniciem a P3 un cop per setmana, a la sessió de racons. Una mestra de parla anglesa serà a l'aula juntament amb la mestra tutora i realitzarà la seva tasca exclusivament en llengua anglesa.
A P4 i P5 a més d'aquesta sessió, s'hi afegeix una hora més on amb jocs, cançons, contes i petites converses els alumnes van integrant la llengua anglesa.
ACTIVITATS
Dins de la programació del curs, s’organitzen sortides, teatres, excursions, colònies...
Celebrem les festes tradicionals (castanyada, Nadal, carnestoltes, Sant Jordi)
Conferència: S’explica la importància dels treball dels límits i hàbits en aquesta etapa.
Les famílies col laboren, fent el pessebre, participant en la decoració de l'escola, a les jornades culturals, a la festa de l'escola, ...
HORARIS
Recepció: | de 2/4 de 8 del matí a les 6 de la tarda |
Classes:
de 9 a 1 del migdia i de 3 a 5 de la tarda
SERVEIS
Vigilància: | de 2/4 de 8 del matí a les 9 de 2/4 de 3 de la tarda a les 3 |
Menjador:
D’ 1 a 3 del migdia de 2/4 d'1 a 3/4 de 2 dinen els alumnes de P3 i després descansen.
D’ 1 a 2 dinen els alumnes de P4 i P5 i després fan activitats lúdiques.
Extraescolars:
P3: contes, música, iniciació a l'esport, iniciació al teatre, jocs i activats manuals.
P4 i P5: Esport, art, teatre , música i anglès.
De 5 a 6 de la tarda es dissenyen un seguit d’activitats adequades a cada edat.
Dissabtes al matí: iniciació a l’esport i natació
Casal d’estiu:
En finalitzar el curs escolar, s’organitzen un seguit d’activitats que permeten un estiu amè i divertit.
Tríptic 2009-10: